pel·lícula: Un buda

[Listening: Lodger – I love death]

Un buda. Fántastica. Vull començar així. Em va encantar :) Pel·lícula sobre dos germans que perden els seus pares, desapareguts després de ser raptats per oficials durant la dictadura argentina, fills d’un budista practicant i d’una llicenciada en filosofia i lletres.
La pel·lícula comença quan els nens són separats a mitja nit dels pares per part de la policia secreta argentina de l’época i els deixen a casa l’avia mentres s’enduen els pares a la força.
Anys més tard, el fill gran és llicenciat en filosofia, ateu i totalment incredul i escéptic envers a la creença del seu germà, que és budista convençut i practicant. Fins al punt que aquest últim deixa la seva vida completament de banda per tal de practicar.

Pq la pel·lícula, en el fons, tracta de dues formes de veure la religió budista – l’escéptica i la fervorosament practicant – i de la forma com de compaginar una pràctica i seguiment dels postulats budistes i alhora tenir una vida convencional (que, de fet, seria el punt intermitjà entre els dos germans).

Mostrant la religió i costums budistes de forma sencilla (sencilles q fa q en algun instant, breu, resulti una mica massa simplificat), la pel·lícula es una bona forma de conèixer el budisme, i d’entendre que és perfectament aplicable en el nostre mon, l’occidental, i que es molt vàlid alhora d’aportar nous punts de vista sobre les coses que ens ajudin a crèixer.

Magnífic tractat, al meu entendre, sobre la convergència entre vida occidental i filosofia budista, és una pel·lícula q em va encantar i em va tenir tens (d’interès, no violència) en la butaca durant tota la durada, i q em va semblar força encertada en la narració i l’estil (si bé al meu cosí, q m’acompanyava, se li va fer llarga, probablement per la major distància a la temàtica respecte a mi).

Així doncs, la recomanaria fortament per als aficionats al budisme, doncs no és gaire habitual veure una pel·lícula honesta de budisme practicat per occidentals. D’igual forma, la recomanaria per als no aficionats i desconeixedors del budisme per descobrir-lo i veure q no és una cosa q resulti llunyana com molts cops sembla.

Encara q personalment li donaria una nota entre 8 i 8,5, entenc q a qualsevol altre allunyat de la temàtica (la majoria de la gent q ens envolta per aquestes contrades, m’imagino), li posaria en el meu lloc un 7 o 7,5.

[Listening: Lodger – Ordinary men make ordinary Music]

Anuncis

Deixa un comentari

