Sant Jordi!

[Listening: Mika – Grace Kelly]

Dilluns va ser Sant Jordi! El meu dia preferit de l’any :)

No m’agraden les dates senyalades: No m’agrada el Nadal, detesto (i, a voltes, em deprimeix) el cap d’any, el dia del meu aniversari no em suposa cap sensació especial (fins i tot he de pensar per recordar quin dia és), tret de l’alegria de saber de gent amb qui no contactes sovint, i així amb tots els dies senyalats. Sant Joan, no obstant, es salva de la crema: m’agrada l’ambient festiu de la nit de Sant Joan i gaudeixo de saltar per sobre el foc, les revetlles, etc… (tot i q detesto els pesats dels petards).

I Sant Jordi. Sant Jordi sí. Sant Jordi m’encanta, m’il·lusiona, em sembla una festa bonica, cívica, cultural, sentimental… Potser hi ajudi el fet q guardo molt bons records dels Sant Jordis viscuts en la meva vida. O q sigui el dia del llibre (cultura) i de les roses (sentiment). I, ho he reconèixer, potser tb en petita (espero) part, q sigui una festa tan nostra.

Cada any gaudeixo moltíssim el sortir a passejar per entre les paradetes, curiosejant entre els llibres a la vista, amb el solet q escalfa i tota la gent immersa en les piles i piles de llibres.

A més, sempre em compro algun llibre (o me’l compren, quasi bé sempre me’n cau com a mínim un de familiar), i això sempre és motiu d’alegria. I aquest any no podia ser d’altra forma. Fa temps, la Laureta em va recomanar ‘La passió índia’, de Javier Moro. I com q el vaig veure en una paradeta, vaig pensar q cap al final del dia me’l compraria.

Normalment tinc la norma de, per Sant Jordi, comprar només llibres en català. En la resta de llengües q conec ja n’hi ha molts, i el dia de Sant Jordi l’acostumo a reservar al català, q crec q, malgrat en els llibres potser és on es noti menys, pateix un cert desavantatge. Això, a la pràctica, i donat q tinc el costum de comprar en versió original, vol dir q, o bé compro llibres d’autors catalans, o bé traduccions de llibres q originalment han estat escrits en llengües q no conec (o el q és el mateix, qualsevol llengua tret del català, castellà o anglès). Passa, però, q sigui q anava amb el Jesús despistat parlant d’altres coses, sigui la simpatia de la noia jove q me’l venia q feia q el fot q fos guapa (q ho era) passés desapercebut, me’l vaig comprar en català. Suposo q si algun dia algú m’ho retreu, respondré q els costums estan, com les estadístiques i com els dogmes, per, de tant en quant, saltar-se’ls.

En fi, q un dia ben complert, dedicat exclusivament al lleure (Sant Jordi s’ho mereix i ho justifica :P): Pel matí passejant per les paradetes respirant ben ample; per la tarda a comprar rodes de 90 per als lightnings (en un altre post ja ho explicaré, ara vaig amb dos bòlits als peus), més tard a passejar altre cop, i a visitar amb el Juan Carlos el Palau de la Generalitat, q per Sant Jordi fan jornada de portes obertes – on, per cert, hi havia el President Montilla saludant als visitants i conversant-hi.

Una birreta amb el JC, i cap a casa, q hi havia reunió de veins, al replà, i encabat cap al gimnàs a fer uns llargs (al final 40, un km) a la piscina.

En fi, q un dia ben rodó, gaudit al màxim, i ben content de q, un any més, Sant Jordi hagi estat un gran dia :)

P.D. Per cert, si la memòria no em falla, vaig deixar escrit al llibre de visites del Palau alguna cosa semblant a: ‘Un anys després, torno a ser aquí. I, aquest cop, el dia de Sant Jordi. Visca la nostra cultura!’

[Listening: Mika – Lollipop]

Anuncis
Comments
One Response to “Sant Jordi!”
  1. ilintx ha dit:

    (mentres faig temps x anar al concert d fito…) A veure si actualitzes el blog, q sempre q entro sta igual!

Deixa un comentari

