Pagant multes a dgt.es

[Listening: duet la pluja + Diagonal, al vespre]

Em comenta el Rodrigo q les multes les pots pagar per internet o, fins i tot, al caixer. I jo q m’estranyo… no és propi del nostre país una cosa q funcioni bé així (és clar q així s’asseguren q ni t’han d’ensenyar fotografia, ni pots reclames, ni res… una versió cibernètica del ‘pronto paga, y calla’).

Però en fi, al paperet diu q sí, q si vaig a http://www.dgt.es podré pagar. Entro… i caram! resulta q sí! Qui m’ho havia de dir????

Total, q et donen dos opcions:

  • Sin necesidad de disponer de certificado digital ni DNI electrónico.
  • Utilizando un certificado digital legalmente reconocido por la Administración o mediante su DNI electrónico (podrá obtener una relación de todas sus multas pendientes de pago).

Com sigui q fa ja anys q tinc el dni electrònic amb la firma digital, i encara és hora q vegi una sola web de l’administració on el pugui fer servir, clico sobre la segona opció (link)… i PAM!:

Forbidden

You don’t have permission to access /WEB_Sanciones/jsp/concertificado/seleccion.jsf on this server.
IBM_HTTP_Server Server at aplcr.dgt.es Port 443

Ja m’estranyava a mi q alguna cosa funcionés bé en aquest país!

Total, q entro a la primera opció, i vaig seguint el pagament online. Curiosament, un detallet sí va bé: està tot en anglès. Deuen saber q últimament em va millor q no pas el castellà :-/

En fi, un cop apoquinats els euros, li dic q em dongui un rebut, si us plau. Resulta q me’l dona en un PDF q es passa el format per la folra dels c****** i, a sobre, te’l serveix amb un mime incorrecte. A la seva bola!

Total, un cop enllestit el q havia de fer, miro a veure si hi ha algun apartat de contacte amb el webmàster. Més q res per demanar-li q faci el favor de deixar la web a l’altura del q deu haver costat. Ni q sigui amb cara i ulls, demano. Però res, q l’agradable sorpresa inicial fa estona q s’ha esvaït. No hi ha cap secció de contacte a la vista. Abaix de tot a la dreta, però, així en ben petit hi ha, al costat d’un link on pretén demostrar l’accessibilitat de la web (té nassos q el link sigui clarament inaccessible per a una persona amb mitja diòptria del q sigui. a part, q estic més q convençut q el codi no passa ni mig estàndard), hi ha una secció ‘ayuda’. Premerem, a veure com ajuden:

Esta sección no está disponible en estos momentos
Disculpen las molestias

Res de nou… tret q ha sortit un link a una secció contacto:

Esta sección no está disponible en estos momentos
Disculpen las molestias

En fi, q cobrar, m’han cobrat.

[Listening: duet pneumàtics + aigua]

Anuncis

Deixa un comentari

