Turquia (I)

Istanbul, 23 de setembre de 2010

Mentre fem un té de poma amb el Mikel, en un local força ‘posh’ de Taksim, em poso a escriure per tal de fer balanç d’aquests dies que hem passat en la ciutat. Demà de bon matí agafarem un vol cap a la kapadokia, i no tornarem a aquesta decepcionant ciutat fins al, en principi, dia 2.

Sí, la ciutat m’ha deixat un cert regust a decepció. Força ordenadament caòtica, desarregladament moderna no m’ha acabat d’encisar. M’esperava una ciutat amb més màgia, més enlluernadora. No sé si exòtica és la paraula adient, però s’hi deu acostar. Esperava viure-hi coses que em sorprenguessin o q, com a mínim, em fossin diferents, alienes. I l’únic instant en que he tingut la sensació d’estar vivint una experiència (a part de en el moment d’entrar a la mesquita blava) va ser ahir, estant passejant per la zona de mesquites, a l’escoltar els cants amplificats i coordinats de varies mesquites de la ciutat, fent partícip tota la ciutat de les pregàries. Viure aquesta sensació de comunitat en el transcurs de l’esdevenir diari de la gent em va ensimismar un xic.

Però, a part d’això aquesta ciutat no ha aconseguit conquistar-me encara. Ni el gran palau, ni el gran bazar, ni cap altre reclam han colmat el nivell promès. Pot ser que aquest indret requereixi de més temps, de viure-hi o de futures visites, per treure’n el suc gustós. O també pot ser que les meves circumstàncies personals no m’estiguin permeten gaudir-ne. Sigui el que sigui, demà volem cap a l’est, al cor de Turquia, ja plenament asiàtica. Tinc l’esperança de que un cop allà les coses millorin. Respecte al viatge i respecte al demés.

Anuncis

Deixa un comentari

