Diari a Brest. Dia 6

Aquesta és una entrada de les del Diari a Brest, una sèrie d’entrades del meu diari del viatge en bicicleta del Mikel i jo de Bordeus a Brest l’Agost de 2009. Aquí trobareu el recull de tot el material del viatge: diaris (el meu i el del Mkl) , fotografies, mapes, etc.

[Listening: -]

Tren Brest-Quimper. Dimarts 11 d’Agost de 2009, 6:09 am (dies més tard dels fets)

Com que ahir a la nit ens vam quedar sense gas, aquest matí he hagut d’anar a un poble proper a buscar-ne mentre el Mkl desfeia el xiringo. Anant sense alforges no és difícil fer 14 kms a una mitja de 30 o 35 kms/h. Total, que hem començat el dia un pèl tard, de nou.

Avui realment hem anat a un ritme força inferior, degut a en part per pronunciades rampes en la carretera, en part pq el Mkl comença a pagar els més de 500 kms que duem a sobre. Així és que el camí, q transcorre per la D26, paral·lel a l’autopista, i en direcció Quimper, l’anem fent dosificadament en píldores d’una horeta de pedaleig seguides de descansos de mitja.

Escalem la pitjor de les rampes (jo diria que un 12%) a Pont-Scorff per encarar la sèrie que rampa a rampa ens durà a Quimperlé, Bannalec i Rosporden cap a Quimper. Un cop en aquest últim, a 28 kms de Quimper comencem a preguntar per un càmping. És en un desviament després de Saint Yvi, a 12 kms de Quimper, q 3 kms endins trobem 2 càmpings: un de 3* i un altre de 4. Portem al final, altre cop, 100 kms diaris (jo), i decidim q, donat q volem assegurar q tingui inet, optem pel de 4. Quan hi arribem, la recepcionista, força mona, és rentant el terra i ens diu q és tancat. Al final, veient-nos, s’apiada de nosaltres i ens assigna un lloc. Ens diu q el PC amb inet és a la oficina on estem, q ja ha tancat, igual q la piscina. Total, q pagarem el gust de les 4 estrelles i no tindrem res.

Aprofitant q ens ha dit la parcel·la del costat de la q er, torno a visitar-la, i tot recollint els carros del càmping m’explica que aquella nit hi ha una fira amb menjar i música una mica celta al càmping, i q si no hi ha el bal de càmping. I accedeix a quedar després amb nosaltres per a fer una birra al bar.

Així doncs, un cop superat el meu trauma de les letrines (que no penso detallar) i dutxats, anem al bar a fer un parell de birres i billars (curiosament perdo l’última partida, primera aquest viatge), però la noia de recepció no apareix. La regla aquella del joc i l’amor q es trenca (com sempre per als perdedors, per cert).

Avorrits del bar, q hem de preguntar dos cops a la cambrera si realment ho és, ens n’anem cap a la fira, on coneixem un animador del càmping q dos anys havia estat a Murcia. En Frodo encara enyorava les farres, dones i bona vida del sud, i escoltar-nos parlar en castellà li fa venir tant bons records que ens convida a birres i presenta als seus amics. Li deu encantar la llengua espanyola, o és l’alcohol (va bolinga perdut), pq aprofita tota l’estona per dir lo bones i guarres q son les seves amigues presents i esclata a rialles pq ‘no pillan una mierda’.

Tot tancant la velada, tornant al bar per agafar les bicis i tornar a la tenda, ens trobem a la recepcionista, q ha anat al bar amb una amiga i ja se’n tornaven. Xarrem una estona amb elles, i anem junts fins a la tenda i la seva roulotte, q són quasi a tocar. Després d’acomiadar-nos, i a l’arribar a la tenda, me n’adono q la feria del peu em sagna, i vaig amb el botiquín al sortidor d’aigua a curar-la. És el sortidor q cau al camí principal de la roulotte de les noies, i mentre faig les cures apareix la recepcionista, q va a donar un tomb pq no pot agafar el son. Em pregunta si estic cansat o puc donar un tomb amb ella. Es diu Angie, i aquest cop la regla sembla q es pot complir…