Esperant la marató amb en Gavela

[Listening: la theatre demò del second beaming annual review de fons]

Mentre sento la veu d’en Marcello de fons recitant els diàlegs per a la theatre demò (sóc a munich, al second annual review de beaming), aprofito que em sé la demo de memòria per escriure les sensacions a 9 dies de la marató de bcn.

A aquestes altura, ja no queda cap entrenament a fer. Potser dijous faré alguna serie per a calentar els músculs, però tal com tinc les cames, esgotades i adolorides, crec que el millor que puc fer és repós. Un cop sumat el volum que he sumat (que crec que tp és gaire, tot sigui dit), i havent fet el test de Gavela per intentar agafacar confiança, ja només queda passar pel fisio i esperar aquests dies intentant que els nervis no s’apoderin totalment de mi.

El test de gavela és un test que Rodrigo Gavela, entrenador lleonés, ha anat desenvolupant a partir de la seva experiència. El vaig conèixer a partir d’un post a la web d’en Pau (dels dragons, equip al q em vaig apuntar i als qui tinc ganes de dedicar un post ben aviat), i consisteix en fer dues series de 6 kms separades per 90” de descans. La primera serie es farà a la velocitat que es planegi córrer la marató (4’37”/km en el meu cas, per a 3h15′ totals), i la segona serie s’ha de fer al màxim possible. El temps per km mitjà que s’hagi pogut baixar entre la primera i la segona serie (sent la segona més ràpida) marcarà la idoneitat de la velocitat triada per a la primera serie, de cara a la marató. Gavela ha anat recopilant empíricament unes taules de velocitat i millora, indicant en cada cas el rendiment ‘esperable’ a la marató. No tinc gaire clar que sigui gaire definitiu, però en fi…

Total, que ahir al matí vaig quedar amb en Giulio a les 6:45am al hall de l’hotel, i vam anar trotant suau fins al parc. Un cop allà, ell va continuar una mica més al seu aire, i jo vaig començar amb la primera serie. La idea era anar a 4:37 corrent cap al nord pel parc, per un cop arribar al km 6, veure aigua (portava una ampolla de 33 amb mi), resetejar la llista de l’ipod i refer els 6kms a tope. Els primers 6 kms van anar bé, amb la principal dificultat de recalentar els músculs (estàvem a 2 graus, i entre arribar al parc i començar la primera serie vaig estirar, refredant-me una mica) i mantenir el ritme. Qué difícil és córrer mantenint un ritme determinat, sobretot si no és gaire ‘natural’ per a tu :-/ Total, primera serie a una mitja de 4:36, però fent una mica la goma (entre 5-4:15 a intervals curts), i a començar la segona serie!

La començo amb la idea de fer-la a 4:05, per assegurar el tret. Els primers dos kms em costen, no veig clar que vaig cómode. Però a partir del segon km veig q els parcials van marcant bé, les sensacions són bones, i si consegueixo matenir un ritme regular de petjada i respiració, crec q podré fer-ho bé. Total, q poc a poc vaig baixant segons en cada parcial, i arribo al km 3 q penso, va, un més, i el cinqué el pots fer recuperant una mica per acabar el sisé a tomba oberta. Arriba el 4t, el ritme continua baixant algun segon, i al cinqué no afluixo. Crec q vaig força bé, i apreto. Però ai….. acabo el cinqué força tocat, i el sisé l’he de fer apurant el fetge i tb vigilant no fer-m’ho a sobre (aquests menjars de meeting… em maten). Però bé, acabo la segona meitat del km 6 apretant ben bé per tot arreu, i al final surt una mitja al km de 3:46 i una mitja a la serie de 3:57!!!

Uffff, si me’n refiés del test, estaria pletòric! volia baixar 29 segons per km, i n’he baixat 39…

En fi, que després de la petada que vaig fer diumenge passat a Torroella, on no vaig poder acabar la serie de 30kms a 4:37 (vaig deixar-ho al 28 a un mitja de 4:38, però caient la mitja en els últims 6kms en picat), almenys aquest test m’ha suposat una mica de tranquilitat mental. Potser no és definitiu, i a la marató petaré pel cop del del mazo. Però com a mínim he fet el volum q he fet (q podria haver estat molt més, sí, si no fos per les lesions, ampolles, etc…) i el test em surt bé… És a dir, aleja jacta est!

Aquesta setmana, com deia, procuraré descansar els músculs. El Pau em va fer el favor de demanar-me hora a la fisio q coneix ell per dimarts. Li demanaré un massatge de descàrrega, i suposo q em deixarà lelo fins dijous. Dijous proposaré als dragons de fer unes séries al Cervantes, i si ningú m’ho desaconsella, les faré. Tinc pendent de preguntar a veure que em diguin si descansar tota la resta de dies que queden és molt desaconsellable… però la veritat és q sento q les cames m’ho demanen :-/ Miraré d’anar a cabrera aquest finde, a desconnectar.

I de seguida serà diumenge i tocarà patir durant 42kms! Tinc molta por al senyor del mazo, i molta curiositat per saber com m’anirà la que, de fet, serà realment la meva primera marató. Una marató que fa quatre mesos no pensava fer, però que en mikel em va calentar per a que fes… Quatre mesos d’intentar apretar la llargaria de les tirades, d’haver fet la mitja de granollers en 1h27′ (menys del q esperava), d’haver tingut problems de sobrecàrregues als bessons importants solventades per unes plantilles noves; unes plantilles que em van provocar unes ampolles que em van fer deixar la maratest a la meitat, tot just una setmana després de que una grip em deixés ko i m’impedís fer la mitja de bcn… en fi, mesos de molts contratemps, el que ha fet que la preparació hagi sigut molt més curts i irregular del que fóra desitjable…

Però així arribem! O sigui q veurem com va… de moment, molts nervis! Només d’escriure això ja tinc la panxa regirada :-$

[Listening: Quatre veus perdudes recollint el material després de la demo]

Anuncis
Comments
One Response to “Esperant la marató amb en Gavela”
Trackbacks
Check out what others are saying...
  1. […] resulta gaire animant… Per sort, una setmana més tard, a 10 dies de la cursa, i per munich, vaig poder fer el test de gavela, amb resultats força esperançadors (val a dir q des de granollers ja havia pres, inconscientment, […]



Deixa un comentari

