Qui votaré? (a dia 6 de Nov de 2012)

[Listening: algú q camina al costat]

L’altre dia em preguntaveu què votaré jo… doncs bé, us faig partíceps de les meves reflexions:

Em ve de gust votar les CUP. El sistema assembleari em sembla, en els millors dels casos, una olla de grills; i en el pitjor, el brou on es cultiven molts populismes. Però, a part d’això, em sembla q les CUP aporten una renovació fresca, popular (en quant a de base) i de bones intencions democràtiques que crec q fan molta falta. Sembla que als ajuntaments ho estan fent prou bé (malgrat que crec que la política municipal i la parlamentaria és totalment diferent).
Ara bé, per primera vegada a la vida em sento seduït pel vot útil. Sempre he considerat pervers el vot útil, un vot podrit amb el que la democràcia perd. Aquest cop, la por al sentir que és una convocatòria vital, m’apropa al vot útil. No vull una absoluta de CiU, de cap manera. I vull que el meu vot sumi cap a la independència. És per això q estic sopesant també votar ERC.
Però ja abans d’escriure això, i al fer-ho encara més, me n’adono que la por no ha de guiar el meu vot, de cap manera. Que tampoc és TAN vital. Que només és una part, important, sí, però només una part, del procés, i que de totes formes, sembla q CiU no tindrà absoluta. Em farà rabia que PSC i PP passin per davant d’ERC. Però igualment sembla q ERC pujarà força (de la mateixa fora q ho farà ICV), així és que probablement m’informi bé, en profunditat, i si no veig res que em faci enrere, acabaré votant les CUP.
En fi… així estic a dia d’ara.

[Listening: teclats repicant]

Anuncis

Deixa un comentari

